|
Kapitola se zabývá problematikou designu užitných předmětůa je zaměřena zejména na ergonomii a užitnou hodnotu předmětů. Design je řešen na základě využívání nejvyšších a nejmodernějších technologií a to jak v konstrukci tak v materiálovém provedení. Výtvarný návrh je řešen v úzké spoluprácí s konstrukcí zadávající firmy a průbežně konzultován s uživatelem. Úloha designu předmětů je zejména v oblasti ergonomických a tvarových koncepcí se zřetelem na investiční nákladnost při uvádění úvodního projektu do reálné podoby ve výrobě a jeho následné zhodnocení. Určující strategií designu předmětů s mnohonásobnou reprodukcí je kladení důrazu na návratnost investic do forem a dalších technologií spojené s realizací projektu. Po realizací chybného designu je již prakticky nemožné následné odstranění chyb v hotových formách a tím i ztracené investice ve špatném projektu. Marketingový průzkum je přímou součásti designérského projektu a je nezastupitelný v úvodních rešerších, které naše firma provádí jako jeden z prvních úkolu při zahájení řešení projektu. Úzká spolupráce všech složek je nezastupitelná a směřuje v logický inteligentní projekt. Design zde není chápán jako nástroj zakrývající nedostatky projektu nebo estetizující prvek, ale jako součást celého spektra problému, který organicky integruje .
|